Alla inlägg den 5 januari 2010

5/1

Av Emelie - 5 januari 2010 19:08

Ingen dag blir precis som man tänkt sig.

Idag är en sån dag...


Fick ett brev på posten imorse. Där skriver en tjej vid namn Jennie om hur hon äntligen tagit mod till sig att skriva till mig. Hon skrev om sig själv o om vad hon gör, sedan undrade hon lite om mig.


Dom sista raderna fick mig att ramla av stolen, bokstavlig talat! (Hoppas att det är OK för Jennie att jag skriver detta här)


Hade varit jätte kul om du hörde av dig,

för vi är ju trots allt halvsyskon. Robin hälsar.

 

Nu smälter jag orden, att jag har två halvsyskon. Jennie & Robin.


Vilken grej va!

Av Emelie - 5 januari 2010 12:04

Jag är emot jakt.

Jag kan inte förstå hur man nu vill döda våra fina vargar.

Visst att dom är farliga o kommer närmre o närmre människorna men det tycker inte jag ger en anledning till att döda. Det finns hur många andra saker som helst att göra.

Det är låter ju bra det som dom flesta säger, att stammarna börjar bli inavlade o man måste få bort dom största alfahanarna, men! Det är INTE OK att sätta in 30 - 40 000 personer för att få bort 27 stackars vargar! O dessutom, det är NI människor som är för detta som kan klandra er själva sen när vi inte har några vilddjur kvar i Sverige! Ni gör så att allt det vackra utrotas o försvinner för gott. O hur dom efter en jakt, kan ställa sig o ta en bild på sig själva o "deras trofé", FAN TA ER!



Va tvungen att ventilera lite. Blev så förbannad efter att ha läst en artikel på aftonbladet.


Igår va vi på lunch på 8 Glas med Mathias syrra, pappa, farfar, fastrar o kusiner. God mat o riktigt trevligt va det.

Efteråt åkte vi till MediaMarkt o spanade lite på en ny data. Min bröjar bli hängig o dessutom vill Mathias ha en liten med mobilt bredband nu när han ska ligga ute. Så han tar min med det mobila o jag får en ny laptop!   En vit Samsung N140.


Idag har jag tvätt tid från 16.00 - 20.00

Imorgon börjar jobbet igen! Onsdag o torsdag denna veckan.


Puss!

  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards