Alla inlägg under december 2009

Av Emelie - 10 december 2009 15:32

Fortfarande hela slut efter hemresan o allt jetlag! Förstår inte hur jag fortfarande kan vara trött...?

Nu har jag iaf fått julpyntat lite här hemma. Och storstädat har jag gjort idag.

Inatt ska jag jobba min första natt efter semestern men det är bara denna, sen är jag ledig hela helgen, jobbar nästa veckan o sen stänger vi över jul & nyår så då är det ännu mer semester för min del! Fast här hemma då   


Orkar inte sätta mig o ladda upp alla bilder än. Fick in 37 st på Facebook förut iaf. Har tvåhundra stycken på våran kamera o så väntar jag på ytterligare ca 200 st från mamma o deras kamera. Puh!


Igår kom Johanna o Mickan på besök. Idag va Ronja förbi en stund.

Imorgon ska jag tvätta o sen ska vi ner till Mathias mamma o Fredrik o ge dem tidiga julklappar från Thailand! Efter det så ska vi åka handla mat. Får se om jag uppdaterar mer då.


Nu ska jag vila!

Puss!

Av Emelie - 9 december 2009 11:44

Nu är vi tillbaka i det kalla o gråa Sverige.

Oj va bra vi har haft det! Det finns en viss ångest i kroppen idag av att vara tillbaka o inte i Thailand, paradiset där man lever som en prinsessa varje dag utan att ha några sysslor att göra. Men självklart är det hur underbart som helst att få sova i sin egna säng, leva i sin stora lägenhet på 90 kvadratmeter istället för på ett litet hotellrum eller i en bungalow. Hemma igen med sina fina husdjur, mina ögonstenar!

Foxy hämtade vi igår kväll o min sötnos har gått ner i vikt. Inte jätte mycket men lite. Nu smaskar hon på ett märgben brevid mig o strax ska vi åka o hämta mina fina prinsar! Som jag har saknat dom!

Till Ica Maxi först o köpa sand o lite annat. Djursjukhuset o köpa kattmat också. Sedan hämtar vi katterna.

Hem igen efter det o lite besök. Man orkar ju inte mycket idag efter att ha vart vaken i 24 timmar o knappt nån sömn i natt blev det med allt jetlag i kroppen.


Kommer att uppdatera med en massa massa bilder såfort orken finns så håll utkik.


Puss så länge!

Av Emelie - 2 december 2009 15:14

Tror nog att jag har skrivit fel forut, vi landade i Krabi, sen akta vi till Railey beach o sedan till Koh Lanta. Nu ar vi pa Ao Nang. Vilken dag det har varit!

Forst med baten till Ao Nang, sen va inte hotellet som dom hade visat pa bilderna o som vi redan hade betalat alla natter for. Hit o dit med telefon samtal till han som fixade allt o pa en Svengelska fran varat hall o Thailish fran deras... Anyway, Nu bor vi alla fem i ett rum i natt o imorgon flyttar vi till ett nytt, o battre. O med varsitt!


Dom tva sista natterna som vi kommer att spendera i Thailand gor vi pa ett lyx hotell! Fem stjarnigt med spa anlaggingar som heter duga. Man langtar en aning   

Sedan kommer vi hem o da ska jag hamta mina prinsar o min prinsessa! Som jag langtar efter dom!


Annars ar det bra, varmt forut igar. Da stannade jag kvar hemma medans dom andra akte ut pa en snorklingtur medans jag lag inne pa rummet med (ursakta mig nu!!) diarre o ont i magen! Pa eftermiddagen kom det regn o idag har det vart molnigt men anda lyckades jag fa en massa farg.


Nu ska jag in pa rummet igen o dricka en Breezer. Natti!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards