Alla inlägg den 13 december 2009

Av Emelie - 13 december 2009 08:08

Va tycks? Blev det bra?

Orkar inte sitta skriva hela historian bakom varje bild, då får jag sitta hela dagen.

På vägen hem mellan landade vi i nåt arabland, nära Dubai men kommer inte på va det heter. Iaf! Där hoppade vi av o gick in på flygplatsen, för där är guldet väääldigt billigt. Och underbara som mina föräldrar är så fick jag välja ut ett guldarmband i tidig 25 års present. Tack tack tack!   Saknar er!


Nu börjar det ljusna ute o det är snart dags att dra ut lilla Foxy igen. Det är så synd om henne för det liksom bara kommer... O man vill ju inte helst få det inomhus...


Laddat ner 2 avsnitt av Gossip Girl som jag ska plöja sen!

Av Emelie - 13 december 2009 07:54

Här är lagunen dom kom upp till när dom klättrade.

        

Mong Bar! Stället vi hamnade på första natten på Lanta. Låt mig säga såhär, mamma o pappa va äldst på stället! Dom fick också rummet mittemot baren, där killarna som jobbade stod o rökte braj hela dagen o natten, haha! Vi flyttade dan efter men som ni ser så va det verkligen nåt alldeles extra!

   

   En dag fick jag hoppa över snorklingturen som vi hade betalat pengar för, för att jag blev så dålig o fick tillbringa dagen på toaletten ist. Här har dom hoppat i vattnet där ett stort berg står, simmat igenom en liten grotta o kom ut mitt i berget. Som tur va så har jag redan sett detta.

  

Efter en regnskur på Ao Nang.

 

En varan simmar runt i vattnet på Lyxhotellet. Även en bild på när vi paddlar runt.

      


Av Emelie - 13 december 2009 07:11

Här är vi på väg ut till Railay Beach efter 10 timmars flygtur o ca 20 min i en minibuss ner till piren.  

Min fina Älskling!

  

Här är lite bilder från en dag ute på Chicken Island.     

Railay Beach! Strandpromenaden ner.

      

Här är också på väg ner till stranden. Där klättrade Lisa, Mathias o pappa upp för att sedan komma fram till en lagun. Bilder från det kommer i Part 2.

  

Efter 4 nätter på Railay tog vi färgan ut till Koh Lanta.

Här är den vackra solnedgången.

  

Här är min fina familj   

  

Dagen efter hyrde vi moppar o åkte ut. En mil rakt ner till spetsen av Lanta till en jätte fin National park. Vi stannade också på vägen dit för att mata Elefanterna.

          

Här köpte vi en Lucky Balloon på kvällen o skickade upp.

 

Här tog vi en snorkling tur över dagen när vi hade flyttat till Ao Nang.

  

         

Här är från sista stället vi bodde på dom 2 sister nätterna. Ett lyxhotell som även Leonardo DiCaprio bodde på när filmen The Beach spelades in. Såklart bodde väl han i nån svit o inte vi.

Här ser ni poolen samt den konstgjorda lagunen som dom ville kalla det i trädgården. Vi lånade små båtar o paddlade runt den.

         

Våran ballkong, näst högst upp, den i mitten. Utsikt därifrån.

        

 

 

 


Av Emelie - 13 december 2009 06:28

Morrn! Uppe före tuppen med en liten hund som har spytt o skitit sen igår kväll... Magsjuk? Inge kul iaf ska ni veta!


Annars va helgen bra men stressad. Fram o tillbaka, tvätta städa o handla. Fast idag ska jag inte gå en meter utanför dörren, förutom när det är dags för promenad då.


Ska börja lägga in lite bilder här om en liten stund   

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards