Av Emelie - 13 december 2009 07:54

Här är lagunen dom kom upp till när dom klättrade.

Mong Bar! Stället vi hamnade på första natten på Lanta. Låt mig säga såhär, mamma o pappa va äldst på stället! Dom fick också rummet mittemot baren, där killarna som jobbade stod o rökte braj hela dagen o natten, haha! Vi flyttade dan efter men som ni ser så va det verkligen nåt alldeles extra!

En dag fick jag hoppa över snorklingturen som vi hade betalat pengar för, för att jag blev så dålig o fick tillbringa dagen på toaletten ist. Här har dom hoppat i vattnet där ett stort berg står, simmat igenom en liten grotta o kom ut mitt i berget. Som tur va så har jag redan sett detta.

Efter en regnskur på Ao Nang.

En varan simmar runt i vattnet på Lyxhotellet. Även en bild på när vi paddlar runt.

Av Emelie - 13 december 2009 07:11

Här är vi på väg ut till Railay Beach efter 10 timmars flygtur o ca 20 min i en minibuss ner till piren.

Min fina Älskling!

Här är lite bilder från en dag ute på Chicken Island.

Railay Beach! Strandpromenaden ner.

Här är också på väg ner till stranden. Där klättrade Lisa, Mathias o pappa upp för att sedan komma fram till en lagun. Bilder från det kommer i Part 2.

Efter 4 nätter på Railay tog vi färgan ut till Koh Lanta.

Här är den vackra solnedgången.

Här är min fina familj

Dagen efter hyrde vi moppar o åkte ut. En mil rakt ner till spetsen av Lanta till en jätte fin National park. Vi stannade också på vägen dit för att mata Elefanterna.

Här köpte vi en Lucky Balloon på kvällen o skickade upp.

Här tog vi en snorkling tur över dagen när vi hade flyttat till Ao Nang.

Här är från sista stället vi bodde på dom 2 sister nätterna. Ett lyxhotell som även Leonardo DiCaprio bodde på när filmen The Beach spelades in. Såklart bodde väl han i nån svit o inte vi.

Här ser ni poolen samt den konstgjorda lagunen som dom ville kalla det i trädgården. Vi lånade små båtar o paddlade runt den.

Våran ballkong, näst högst upp, den i mitten. Utsikt därifrån.

Av Emelie - 13 december 2009 06:28

Morrn! Uppe före tuppen med en liten hund som har spytt o skitit sen igår kväll... Magsjuk? Inge kul iaf ska ni veta!

Annars va helgen bra men stressad. Fram o tillbaka, tvätta städa o handla. Fast idag ska jag inte gå en meter utanför dörren, förutom när det är dags för promenad då.

Ska börja lägga in lite bilder här om en liten stund

Av Emelie - 10 december 2009 15:32

Fortfarande hela slut efter hemresan o allt jetlag! Förstår inte hur jag fortfarande kan vara trött...?

Nu har jag iaf fått julpyntat lite här hemma. Och storstädat har jag gjort idag.

Inatt ska jag jobba min första natt efter semestern men det är bara denna, sen är jag ledig hela helgen, jobbar nästa veckan o sen stänger vi över jul & nyår så då är det ännu mer semester för min del! Fast här hemma då

Orkar inte sätta mig o ladda upp alla bilder än. Fick in 37 st på Facebook förut iaf. Har tvåhundra stycken på våran kamera o så väntar jag på ytterligare ca 200 st från mamma o deras kamera. Puh!

Igår kom Johanna o Mickan på besök. Idag va Ronja förbi en stund.

Imorgon ska jag tvätta o sen ska vi ner till Mathias mamma o Fredrik o ge dem tidiga julklappar från Thailand! Efter det så ska vi åka handla mat. Får se om jag uppdaterar mer då.

Nu ska jag vila!

Puss!

Av Emelie - 9 december 2009 11:44

Nu är vi tillbaka i det kalla o gråa Sverige.

Oj va bra vi har haft det! Det finns en viss ångest i kroppen idag av att vara tillbaka o inte i Thailand, paradiset där man lever som en prinsessa varje dag utan att ha några sysslor att göra. Men självklart är det hur underbart som helst att få sova i sin egna säng, leva i sin stora lägenhet på 90 kvadratmeter istället för på ett litet hotellrum eller i en bungalow. Hemma igen med sina fina husdjur, mina ögonstenar!

Foxy hämtade vi igår kväll o min sötnos har gått ner i vikt. Inte jätte mycket men lite. Nu smaskar hon på ett märgben brevid mig o strax ska vi åka o hämta mina fina prinsar! Som jag har saknat dom!

Till Ica Maxi först o köpa sand o lite annat. Djursjukhuset o köpa kattmat också. Sedan hämtar vi katterna.

Hem igen efter det o lite besök. Man orkar ju inte mycket idag efter att ha vart vaken i 24 timmar o knappt nån sömn i natt blev det med allt jetlag i kroppen.

Kommer att uppdatera med en massa massa bilder såfort orken finns så håll utkik.

Puss så länge!

Av Emelie - 2 december 2009 15:14

Tror nog att jag har skrivit fel forut, vi landade i Krabi, sen akta vi till Railey beach o sedan till Koh Lanta. Nu ar vi pa Ao Nang. Vilken dag det har varit!

Forst med baten till Ao Nang, sen va inte hotellet som dom hade visat pa bilderna o som vi redan hade betalat alla natter for. Hit o dit med telefon samtal till han som fixade allt o pa en Svengelska fran varat hall o Thailish fran deras... Anyway, Nu bor vi alla fem i ett rum i natt o imorgon flyttar vi till ett nytt, o battre. O med varsitt!

Dom tva sista natterna som vi kommer att spendera i Thailand gor vi pa ett lyx hotell! Fem stjarnigt med spa anlaggingar som heter duga. Man langtar en aning

Sedan kommer vi hem o da ska jag hamta mina prinsar o min prinsessa! Som jag langtar efter dom!

Annars ar det bra, varmt forut igar. Da stannade jag kvar hemma medans dom andra akte ut pa en snorklingtur medans jag lag inne pa rummet med (ursakta mig nu!!) diarre o ont i magen! Pa eftermiddagen kom det regn o idag har det vart molnigt men anda lyckades jag fa en massa farg.

Nu ska jag in pa rummet igen o dricka en Breezer. Natti!

Av Emelie - 29 november 2009 11:48

Smiter forbi internetcafet innan vi ska aka ner till hamnen for shopping o middag. Klockan ar ju redan snart sex har.

Idag va det mulet sa vi hyrde 2 moppar o akte 2 mil. Ner till National parken dar vi traffade pa ilskna apor men som tur va inga varaner som skulle ga losa dar inne. Upp o in i jungelen for vi ville in o se Tiger cave men det lag alldeles for hogt upp i berget for att vi skulle orka oss upp. Stannade o matade elefanterna med, den ena va helt galen men roligt va det

Imorgon ar det pressa pa stranden som galler! Har haft (mar)drommar nu i flera natter att jag kommer hem lika blek som jag va nar jag akte hit.

Av Emelie - 28 november 2009 15:01

Nu ar vi pa Krabi. Tog baten ut idag eftersom vi, eller rattare sagt jag ville ha lite mer action o det fick vi!

Just nu bor vi pa ett stalle som heter Paragon. O detta ar likamed Rasta/Jamica/Thailandare. Haha ja ni ska fa se nar jag kan lagga in mina bilder!

Mamma ligger inne pa rummet magsjuk eller nat liknande. Hoppas att hon ar piggare imorgon.

Annars sa ar allt fortfarande bra. Varmt som tusan, brunbranda o lever gott!